Kültür Köprüsü

20 Ocak 2002

31 yıldır kuruluşundan bugüne kadar "Kültür Köprüsü" olma hedefini başarıyla sürdüren Elazığ Musiki Konsevatuarı (E.M.K) geçen yıllar içerisinde Türk Musikisinin, Harput Musikisinin renkli ve çeşitli kültür ögelerini şehrimizde, yurtiçinde,yurt dışında konserler vererek ve eğitim hizmetide yaparak bu görevi başarıyla sürdürmektedir.

Elazığ Musiki Konservatuarını şahsım bir eğitim kurumu olarak görmekteyim.Bu yuva sivil toplum kuruluşları içerisinde hatta bir çok kamu kuruluşundan daha fazla hizmet vermektedir.Bu eğitim sonucunda bir kısmımız kazancımızı bu eğitim sayesinde saglamaktayız.Bu yuvada aldıgımız eğitimle şehrimizde konserler vererek,Türk silahlı kuvvetler yararına konserler düzenleyerek,cezaevindeki mahkumlara moral gecesi düzenleyerek,şehrimizin dışındaki illerde düzenlenen festivallere katılarak,hatta yurt dışında yurdumuzu temsil etmek için Fransa Paris de konser sunmak aldıgımız bu eğitimle olmuştur.

18- 23 Haziran 2001 yılında ise Elazığ Musiki Konservatuarı kapsamlı ve çeşitli renkler içeren bir 30.yıl etkinlikleri düzenledi.

Bu mukaddes yuvanın 30. yıl etkinliklerine şahsımın da katılması istendi. Bu ulvi görevi yerine getirebilmem için Elazığ Musiki Konservatuarından konser programı çalıştıgım kurum İstanbul Tarihi Türk Müziği Topluluğuna fakslandı.

Hemen belirteyimki bu ciddiyet iş yerimdeki arkadaşlarım tarafından hayretle karşılandı. Ben de Elazığ Musiki Konservatuarının kamu yararına çalışan dernek oldugunu söylediğimde hayretleri iki kat daha arttı. Dernegin arkasında siyasi bir güçmü var diye sordular ?

Bunda hiçbir siyasi güç olmadıgını sadece birlik,beraberlik dürüslüğün birleştiği yuva oldugunu anlattım.

Kendimi hiçbir zaman ayrı görmediğim ve göremeyecegim cemiyetimize geldim. Her zamanki sıcak dostlugunu esirgemeyen dostlarımızla kucaklaştım. Bu dostluğun sonucu kendimi muhabbetin içinde buldum. 30.yıl kutlamaları E.M.K bayram havasına bürümüştü.

Arkadaşlarımın birçogu benim yetişemediğim 19 Haziran 2001'de Sn Atilla Demirbaş'ın şefligini yaptıgı E.M.K sanat Muziği Korosunu konuşuyorlardı. Daha sonra bende video kasetten izledigim bu konser tek kelimeyle muhteşemdi.

20 Haziran 2001 deki mezuniyet töreni satırlara sıgmayacak kadar ihtişam doluydu. Genç kardeşlerimizin bu mutlu olayını görmeğe gelen anneleri, babalarının mutlulukları gözlerinden okunuyordu. Sn. Metin Çaglar yönettiği konser de ayrı bir derecede güzel ve gurur vericiydi. Dernek yönetimi uygun gördü bir kaç arkadaşın diplomalarını verme zevkine nail oldum.

21 Haziran'da E.M.K arşivinde nostalji konserleri izleyerek geçmişi yad ettik. Daha sonra Yrd.Doç Güldeniz Ekmen Agiş hocamın büyük zevkle anlattıgı bize ışık tutan konferansını dinledik. Akşam da Elazığ Devlet korosunun konserini büyük bir zevkle dinleme imkanımız oldu.

22 Haziran'da Sn Lokman Tasalı hocamızın konuşmacı olarak olarak katıldıgı "Harput'ta sosyal hayat ve musiki" etkinlikleri anlatamayacagım bir duygusallık meydana getirdi. Harput'taki sosyal hayatı anlatırken söyledikleri kitaplara sıgmayacak kadar çok ve güzeldi. Harput insanının terbiyesi ve türkülere gizlenen adap içerisindeki aşk sözcükleri kavramam bu söyleşide kazandım. Bu duygusallıkla akşam Sn. Naci Sönmez yönetiminde E.m.k Ünlüler korosunda görev yaptım. Bu konserde her zamanki kadar güzellikle doluydu.

23 Haziran 2001 de Harput kalesinin önünde tır kamyon kasasının konser verilecek hale getirilmesine şahit oldum.Sn Feti Ahmet Deniz de çok başarılı fevkalade bir konser videodan izledim. E.M.K. inşallah Harput'a açık hava salonu yapılmasınada vesile olur.

Bütün bu etkinlikleri düzenleyen yönetim kurulu üyelerine, dernegimizin bugünlere gelmesine yardımcı olan ve görev alan tüm dostlarıma yeryüzünün en büyük mekanı

Olan "GÖNÜL DOLUSU" saygı ve sevgiler sunarım.

Hiç yorum yok: